lundi 14 janvier 2013

pizza domowa


Zawsze myślałam, że przygotowanie ciasta na pizzę jest skomplikowane,czasochłonne i powoduje spory zamęt w kuchni. Otóż nic bardziej mylnego! Domowa pizza wbrew pozorom jest jednym z najłatwiejszych w przygotowaniu dań. 
Wyjęcie warzyw z lodówki i ich pokrojenie zajmie więcej czasu niż wyrobienie ciasta, a ubrudzona zostanie jedynie miska, w której wyrabia się ciasto.



Przewertowałam w internecie tysiące przepisów i wybrałam sposób najszybszy (bez czekania, aż ciasto urośnie), najprostszy i bardzo smaczny. Polecam !

Składniki na ciasto:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka letniej przegotowanej wody
  • 2 łyżeczki miękkiego masła
  • 4 gram drożdży w proszku
  • pół łyżeczki soli
  • pół łyzeczki cukru

Podaję przepis na wyśmienity sos do smarowania pizzy:0,5 słoiczka koncentratu pomidorowego mieszamy z łyżeczką oregano łyżeczką bazylii szczyptą soli, pieprzu oraz cukru. Do tego przeciśnięte 2 ząbki czosnku. 

 A teraz zabieramy się do roboty!
Do miski wsypać mąkę,drożdże,sól,cukier i dokładnie wymieszać. Następnie stopniowo dolewać wodę i dodać masło. Wyrabiamy ciasto,do momentu, aż zacznie odstawać od dłoni (jeżeli ciasto się lepi, to dosypać mąki i dalej wyrabiać). Wyrobione,elastyczne ciasto rozwałkować, ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (im cieńsze,tym bardziej chrupiące po upieczeniu) i odstawić na bok. W tym czasie kroimy drobno wędlinę, warzywa (pieczarki, pomidory, cukinie, kabaczki, papryka, oliwki), dosłownie wszystko co nam zalega w lodówce.
Ciasto smarujemy sosem pomidorowym i układamy pokrojone warzywa i wędlinę. Piec w nagrzanym piekarniku do 180°C przez 15-20 minut. Pod koniec pieczenia posypać pizzę dużą ilością tartego sera.Smacznego!

14 commentaires:

  1. ponieważ dopiero wróciłam z pracy to jak odeśpie to zaraz przepisze sobie przepis i jak wypróbuję to podziele się wrażeniami :)

    RépondreSupprimer
  2. na pewno pyszne, szkoda, że nie moge jesć pizzy :/

    RépondreSupprimer
  3. fajne:D ja nie robię w domu pizzy, jakoś mi się nigdy nie chce xd

    RépondreSupprimer
  4. Hello dear, Your blog really awesome! Love it! <3
    Btw, wanna follow each other via GFC? Let me know ;)

    sausanhanifah.blogspot.com

    RépondreSupprimer
  5. Nigdy nie jadłam takiej własnoręcznej roboty. Pysznie wygląda *.*

    RépondreSupprimer
  6. Smakowicie Ci to wyszło *.*
    Muszę kiedyś spróbować tego przepisu :))

    RépondreSupprimer
  7. uwielbiam własnoręczną pizze, czasem jest nawet lepsza niż ta z pizzerii ;D

    RépondreSupprimer
  8. piekna ci wyszla ,az mi sie chce ja zjesc! ^^

    RépondreSupprimer
  9. Delicious.
    I wonder if you would like to follow each other:).
    http://www.glossylala.com/

    RépondreSupprimer
  10. Nice photo! Looks great :)
    Would you like to follow each other?
    Have a great day!!

    Jamie

    RépondreSupprimer
  11. Pyszne wyglada! Jest 9 rano a ja mam ochotę na pizzę - to straszne ;))))

    RépondreSupprimer

Może odnajdziesz tu coś, co Cię zainspiruje. A może napiszesz kilka słów , które staną się dla mnie inspiracją…(krytyka mile widziana)